Anna Tufvesson, Ägare av Tufvesson Management, Sverige

Anna Tufvesson har arbetat med ledarskap och medarbetarutveckling i över 20 år. Hon är en flitigt anlitad föreläsare och håller workshops och utbildningar baserade på sina många böcker om aktivt självledarskap, aktivt medarbetarskap och ledarskap.
”Sedan vi lanserade vår onlinekursverksamhet på Jahopp-plattformen för 18 månader sedan har vi fördubblat vår prenumerantbas och våra prenumerationsintäkter.”

Tufvesson fördubblar prenumerantbasen för onlinekurser med Jahopp

Erbjudande på nästa nivå
För en leverantör av onlinekurser som Tufvesson Management är det avgörande att samarbeta med rätt leverantör av en Learning Experience Platform (LXP) för att kunna växa framgångsrikt. Tufvesson Management har under de senaste 20 åren byggt upp en blomstrande verksamhet inom ledarskap, medarbetarutveckling och självledarskapsträning. 70% av kundbasen finns inom offentlig sektor, och kursdeltagarna är anställda och chefer. År 2021 var det dags att ta verksamheten till nästa nivå.

Från klassrumsutbildning till onlinekurser
Anna Tufvesson berättar hur de valde att utöka verksamheten med onlineutbildningar som ett nytt erbjudande:
”Med onlinekurser via vår utbildningsportal kan vi nå en betydligt bredare målgrupp än vi någonsin kunde med enbart klassrumsutbildningar. Det är kostnadseffektivt eftersom vi skapar kursen en gång och sedan enkelt kan göra den tillgänglig för alla våra prenumeranter via plattformen. För våra kunder är onlineutbildning ett mer ekonomiskt alternativ eftersom de kan minska tiden borta från kontoret. Efter Covid-19 är medarbetare mycket mer vana vid att arbeta på distans, och de förväntar sig att kunna få tillgång till och slutföra utbildningar online,” säger Tufvesson.

Att välja rätt plattform
Tufvesson Management tog hjälp av professionell rådgivning för att starta sin onlinekursverksamhet, inklusive vilken Learning Management System (LMS)-leverantör de skulle samarbeta med.
”Vår rådgivare introducerade oss för Jahopp som det bästa valet för en verksamhet i vår storlek,” förklarar Anna Tufvesson. Hon fortsätter:
”Vi litar på teamet på Jahopp för att hjälpa oss hantera våra kurser på lärplattformen. De är bra på att lyssna på våra behov, och eventuella problem hanteras mycket professionellt och löses snabbt.”

Det var helt rätt beslut att välja Jahopp Experience Platform (LXP) för Tufvesson Management, förklarar Anna Tufvesson:
”Sedan vi lanserade vår onlinekursverksamhet på Jahopp-plattformen för 18 månader sedan har vi fördubblat vår prenumerantbas och våra prenumerationsintäkter.”

Ett gott råd
Anna Tufvesson delar med sig av ett råd till andra som funderar på att starta en onlinekursverksamhet:

  • ”Se till att plattformen du väljer matchar dina behov. Du bör i förväg veta vad du vill ladda upp och hur du vill att dina kursdeltagare ska använda den.”
  • ”Du kan få tillgång till detaljerad data om dina kurser och plattformen, och det är viktigt att följa upp och agera utifrån den datan,” avslutar Anna Tufvesson.
Effekt

2x

antalet nya prenumeranter för våra onlinekurser på 18 månader.

100%

100% ökning i prenumerationsintäkter från onlinekursverksamheten.

One

En Learning Experience Platform (LXP) för att erbjuda onlinekurser.